Tilde Ulfheden

Konstutbildningen

Akvarellandskap

Min första akvarell, målad från en förlaga under en vecka av vattenfärgsstudier.

Akvarellandskap

Målad under projekttiden från en förlaga

September

Akrylmålning: Målningen är en avbild från min syn på människans relation till naturen. En bitterljuv tro på mänsklighetens och naturens cykler av utveckling och nedbrytning.

Sittande man i lergods

Avbildad under en krokilektion

Sittande kvinna i ljust lergods

Stående kvinna i ljust lergods

Sittande barn i mörkt lergods.
Juni är en månad där skolan slutar, vilket för mig är en tid som väcker mycket känslor till liv. Min skulptur är avbildad till att fånga några av dem känslorna.

Stående barn i mörkt lergods.
Hösten är den årstid jag tycker mest om och denna skulpturen är gjord för uttrycka min längtan för den och mitt känsloliv under den.

Calypso

Humanoid varelse i mörkt lergods.
Inspirerad av filmen Laputa av studio Ghibli, och även min inspiration för min ståltrådsskulptur.

Julius

Ståltrådsskulptur
En humanoid varelse som delvis är inspirerad av filmen Laputa från studio Ghibli.