Sigtuna folkhögskolas vykortstävling 2020

Läs mer!

Vem skapar Sigtuna folkhögskolas vykort 2020?

Skolrådet utlyser en vykortstävling.

Det vinnande bidraget blir vykortets framsida. På baksidan kommer titeln på verket och namn på den som skapat verket att finnas.

Vem kan delta?

Alla studerande på Sigtuna folkhögskola kan delta. Det är tillåtet att delta med flera olika bidrag. Teknik är upp till dig och det kan vara foto, bild på skulptur, teckning, måleri, kollage etc.

Hur går det till?

Lämna ditt bidrag till Ulf Eklund via epost: ulf.eklund@sigtunafolkhogskola.se. Skriv ”Vykortstävling 2020” i ärenderaden.

Varje tävlingsbidrag ska innehålla:

1. själva bidraget
  2. ditt namn, mejladress och telefonnummer
  3. en kort text som beskriver tanken med verket och dess koppling till folkhögskolan.
  4. Bidraget ska vara inlämnat senast den 1 juni (OBS NYTT DATUM).

I ett första steg förbehåller sig skolan rätten att sortera bort bidrag som inte stämmer överens med skolans värdegrund eller av kvalitetsskäl inte håller för publicering som vykort.

Därefter publiceras de kvarvarande bidragen på skolans Facebooksida. Bidragen är då helt anonyma.

Omröstningen sker på Facebook, där de bidrag som får flest gilla-markeringar går vidare till nästa steg där en jury slutligen väljer ut det vinnande bidraget.

Vad får vinnaren utöver äran?

Det vinnande bidraget trycks som Sigtuna folkhögskolas vykort 2020. Den som skapat det vinnande bidraget får välja mellan en vandrarhemsövernattning för två personer på Sigtuna vandrarhem eller ett lunchkort med 10 luncher i skolrestaurangen. Vinnaren blir också uppmärksammad på folkhögskolans Facebooksida och hemsida.

Vinnaren kommer tillkännages både på skolans Facebooksida och här på vår hemsida onsdag 3 juni.

Tävlingsregler

Valet av teknik är helt fritt: foto, teckning, collage eller något annat – enda kravet är att det ska vara möjligt att publicera som vykort.

Genom att delta i tävlingen godkänner du att ditt bidrag får användas fritt i Sigtuna folkhögskolas marknadsföring.

Om bidraget innehåller foto med människor behöver du se till det finnas ett skriftligt medgivande från dessa om att finnas med på bilden.

Juryns beslut kan inte överklagas.

Vilka sitter i juryn?

Juryn består av:

• Prima Singh, studerande på Fritidsledarutbildningen
  • Cecilia Fulton, studerande på Projektår-konst
  • Arent Persson tf rektor Sigtuna folkhögskola
  • Sara Hjelmstedt, kultursekreterare och ansvarig för Sigtunastiftelsens konstutställningsverksamhet.

Hitta till oss

Sigtuna folkhögskola

Manfred Björkquists allé 20
19331 Sigtuna
tel: 08-592 583 00

Från Arlanda

Från Arlanda tar du dig till oss på ca 20 minuter med taxi.

Med kollektivtrafik:
SL Buss 583, byte i Märsta till buss 575. Kliv av vid hållplats ”Sigtuna folkhögskola”.

Från Stockholm

Med kollektivtrafik:
Pendeltåg till Märsta station, byte till buss 575 mot Sigtuna och Hällsboskolan. Kliv av vid hållplats ”Sigtuna folkhögskola”. Från Stockholms central tar resan ca en timme.

Med bil:
Kör E4:an norrut och sväng av vid Sigtuna/Märsta. Fortsätt i ca 12 kilometer på väg 263. Efter 12 kilometer sväng av vid rondell mot ”Sigtuna centrum” och följ skyltarna ”Hotellslinga S”, som leder dig fram till Sigtunastiftelsen. Passera Sigtunastiftelsen och Humanistiska läroverket innan du svänger av vid skylten ”Sigtuna folkhögskola”.

Parkering:
Det finns en parkeringsplats vid receptionen. Det kostar ingenting att parkera hos oss.

Från Uppsala

Med Kollektivtrafik:
Ta Upptåget från Uppsala centralstation till Knivsta station byt till buss 183. Kliv av vid hållplatsen ”Sigtuna folkhögskola”. Beräknad restid ca 45 minuter.

Med bil:
Kör väg 255, (gamla Stockholmsvägen). Vid Skälsta sväng av på väg 263. Efter ca 30 kilometer sväng av vid rondellen mot ”Sigtuna centrum” och följ skyltarna ”Hotellslinga S”, som leder dig fram till Sigtunastiftelsen. Passera Sigtunastiftelsen och Humanistiska läroverket innan du svänger av vid skylten ”Sigtuna folkhögskola”. Beräknad restid ca 40 minuter.

Parkering:

GPS-Koordinater

Koordinater (RT90)
X: 6612218.373, Y: 1606820.144 — (Manfred Björkquists allé 20, Sigtuna)

Koordinater (WGS84)
Lat: 59.61515359841755, Lon: 17.698030471801758 — (Manfred Björkquists allé 20, Sigtuna)