Alma Christensson, vinnare vykortstävlingen 2018

Vem skapar Sigtuna folkhögskolas vykort 2019? Skolrådet utlyser en vykortstävling. Det vinnande bidraget blir vykortets framsida. På baksidan kommer det att finnas en liten text om vem som skapat kortet och tanken bakom bidraget. Därutöver ska det finnas utrymme för att skriva adress och vykortshälsning.

Vem kan delta?

Alla studerande på Sigtuna folkhögskola kan delta. Det är tillåtet att delta med flera olika bidrag.

Hur går det till?

Du kan lämna ditt bidrag i ett förseglat kuvert i receptionen till Ulf Eklund eller skicka via mejl: ulf.eklund@sigtunafolkhogskola.se. Märk ditt kuvert/mejl med ”Vykortstävling”.

Varje tävlingsbidrag ska innehålla:
  • själva bidraget
  • en separat lapp med namn, mejladress och telefonnummer till den som tagit fram bidraget
  • en lapp med en kort text som beskriver tanken med verket och dess koppling till folkhögskolan
  • Bidraget ska vara inlämnat senast den 25 mars

I ett första steg förbehåller sig skolan rätten att sortera bort bidrag som inte stämmer överens med skolans värdegrund eller av kvalitetsskäl inte håller för publicering som vykort.

Därefter publiceras de kvarvarande bidragen dels i en utställning på anslagstavlan vid restaurangen, dels på skolans Facebooksida. Bidragen är då helt anonyma.

En omröstning sker på Facebook, där de bidrag som får flest gilla-markeringar går vidare till nästa steg där en jury slutligen väljer ut det vinnande bidraget.

Vad får vinnaren utöver äran?

Det vinnande bidraget trycks som Sigtuna folkhögskolas vykort 2019. Den som skapat det vinnande bidraget får välja mellan en vandrarhemsövernattning för två personer på Sigtuna vandrarhem eller ett lunchkort med 10 luncher i skolrestaurangen. Vinnaren blir också uppmärksammad på folkhögskolans Facebooksida och hemsida.

Tävlingsregler

Valet av teknik är helt fritt: foto, teckning, collage eller något annat – enda kravet är att det ska vara möjligt att publicera som vykort.

Genom att delta i tävlingen godkänner du att ditt bidrag får användas fritt i Sigtuna folkhögskolas marknadsföring.

Om bidraget innehåller foto med människor behöver du se till det finnas ett skriftligt medgivande från dessa om att finnas med på bilden.

Juryns beslut kan inte överklagas.

Vilka sitter i juryn?

Juryn består av:

• Cecilia Fulton, studerande på Konst extra
  • Josefine Lindberg, studerande på Fritidsledarutbildningen
  • Rektorn vid Sigtuna folkhögskola
  • Dan-Erik Sahlberg, ledamot av Sigtuna folkhögskolas styrelse och programchef på Sigtunastiftelsen.