Studiemotiverande folkhögskolekurs

Inspirationskurs på Sigtuna folkhögskola

På Inspirationskursen även kallad SMF (Studiemotiverande Folkhögskolekurs) får du stöd att se dina möjligheter, komma fram till vad du vill och göra en plan för framtiden mot studier eller arbete.

• Kursupplägget utgår från det som är viktigt för dig, tillsammans med din mentor sätter du upp personliga mål.
  • Utifrån teman som t.ex. arbetsmarknad, utbildningar, söka jobb, hälsa och miljö får du med dig användbara kunskaper och verktyg inför dina framtida livs- och yrkesval.
  • Du får tillgång till studie- och yrkesvägledning och har en mentor under hela kursen.
  • Du provar på hur det är att studera på Folkhögskola i en trygg miljö med engagerade lärare.

När?

Kursstart 5 oktober 2020

Var?

Sigtuna Folkhögskola Manfred Björkqvists Allé 20, Sigtuna

Vem kan söka?

Du som är 18 år och saknar fullständiga betyg från gymnasiet eller grundskolan och är inskriven på Arbetsförmedlingen.

Studieekonomi:

Ingen kurskostnad. Du kan få ersättning via Arbetsförmedlingen under studietiden och folkhögskolan ger ersättning för SL-kort.