Skrivarkurs

Skrivarkurs

14-16 april 2023

Skriv om ditt liv!

Alla bär vi på minnen och upplevelser. På den här skrivarkursen får du sätta ord på dem.

Kursinnehåll:

Under helgen får du verktyg att närma dig dina minnen och uttrycka dig kring dina erfarenheter. Vi associerar, aktiverar våra sinnen och vi lyssnar – till oss själva och varandra. Långa och korta skrivövningar varvas med samtal om skrivandet och specifika texter.

Målet är att skapa förutsättningar för att få fatt på dina berättelser och att hitta och växa i ditt uttryckssätt. I en trygg miljö skapas möjligheten att prova också det nya och vi får utrymme att lära av oss själva och varandra.

Kursen riktar sig både till dig som är ny inför skrivandet som uttrycksform och till dig som har skrivit förut.

Karin Mellbourn

Karin är utbildad skrivpedagog vid Skurups folkhögskola och har läst litterär gestaltning på Författarskolan vid Lunds universitet. Jag leder kurser med olika inriktningar inom kreativt skrivande på Folkuniversitet, håller workshops och jobbar med individuell texthandledning. Det egna skrivandet rymmer framförallt berättande prosa för vuxna och unga, men också poesi och essäistik.

Genom att undervisa i skrivande vill jag skapa förutsättningar att hitta och växa i sitt eget uttryckssätt. Jag har ett stort intresse för människor och både som pedagog och i mitt skrivande utgår jag från en vilja att utforska, upptäcka och kommunicera.

Klicka här för att läsa mer om Karin.

Kurstider och anmälan

14-16 april 2023

• Kursen börjar med incheckning på fredag från kl 16.
  • Kursen slutar på söndag kl 14:00.
  • Alla måltider ingår i kostnaden och dukas upp i vår fina matsal.
  • Som gäst på skolan bor du i enkelrum. Alla rum har dusch och toalett på rummet, handdukar och lakan ingår.
  • Alla våra helgkurser har begränsat antal platser. Minsta antal deltagare är 12 personer för att kursen ska ges. Om färre deltagare är anmälda vid sista anmälningsdag kan kursen komma att ställas in.

Sista ansökningsdag: 31 mars 2023

Kostnader

• Kost och logi: 2790 kr

• Anmälan görs på länken nedan
  • Var noga med att fylla i alla uppgifter som efterfrågas
  • När du gjort din anmälan får du ett antagningsbesked med betalningsinformation.
  • Om kursen är fulltecknad tilldelas du en reservplats.
  • Du har en bekräftad plats på kursen när betalningen är gjord.

Avbokningsregler

• Anmälan är bindande.
  • Sista avbokningsdag är 14 dagar innan kursstart, vid avbokning senare än detta datum utgår ingen återbetalning.
  • Vid avbokning innan sista avbokningsdag återbetalas 90%.
  • Inträffar förhinder såsom sjukdom/olycka återbetalas hela ­kostnaden om giltigt läkarintyg erhålles.

Tipsa dina vänner om kursen: