Brukspiano

Sommarkurs 5-9 augusti

Brukspiano

5-9 augusti 2024

En kurs med fokus på ackordspel och att kompa i olika musikstilar

I kursen Brukspiano får du lära dig olika typer av komp och hur man spelar ackord på̊ bästa sätt. Du lär dig att kompa dig själv eller andra och förutsättningen för att lättare spela med i olika ensemble/bandsituationer.

Kursen nivåanpassas utifrån varje deltagares individuella nivå. Det kommer både att vara gemensamma och individuella moment.

Kursen genomförs i samarbete med Sångrösten-frihet-flöde-och-funktion. Som deltagare på Brukspianokursen får du möjlighet att kompa deltagarna på Sångrösten – frihet, flöde och funktion.

Förkunskapskrav: Du behöver ha grundläggande ackorskännedom/notkunskaper.

Kursinnehåll:

• Grundläggande ackordsspel/kompfigurer i olika musikstilar (pop, rock, visa, gospel m.m.)
  • Du lär dig om färgningar och melodispel
  • Notläsning
  • Ackordanalys
  • Transponering
  • Gehörspel/plankning

Michael Bäck

Michael Bäck är pianist, kapellmästare, pianolärare och undervisar i brukspiano på Geijerskolan i Värmland. Utbildad vid Framnäs Folkhögskola, Musikhögskolan i Stockholm samt Musikhögskolan Ingesund. Har spelat med och varit kapellmästare åt artister som Christer Sjögren, Anna Bergendahl, Molly Sandén, Martin Stenmarck, LaGaylia Frazier, Lasse Holm m.fl.

Har med sitt egna kompband ”Michael Bäck Band” och partybandet ”Hitmaskinen” levererat underhållning till event som Avslutningsfesten EM Göteborg 2006, Swedish Open, Julgalan, Miljögalan Borås, Bilsportgalan m.m. samt en rad olika stödgalor till förmån för hemlösa, barnhem i Lettland, barncancerfonden, Stiftelsen min stora dag, ankarstiftelsen m.fl. Varit med i TV-program som Bingolotto, Sommarkrysset m.m.

Kurstider och anmälan

Vecka 32, 5 – 9 augusti, 2024

• Kursen börjar på måndag kl 10.00 med gemensamt fika och  kursstart för alla veckans sommarkurser.
  • Kursen slutar på fredag med gemensam lunch kl 12.00.
  • Alla måltider ingår i kostnaden och dukas upp i vår fina matsal.
  • Du kan välja att bo i enkelrum, dubbelrum eller ej logi.
  • Alla rum har dusch och toalett på rummet, handdukar och lakan ingår.
  • Alla våra sommarkurser har begränsat antal platser. Minsta antal deltagare är 12 personer för att kursen ska ges. Om färre deltagare är anmälda vid sista anmälningsdag kan kursen komma att ställas in.

Sista anmälningsdag: 7 juni 2024

Kostnader

• Kost och logi i enkelrum: 6 575 kr
  • Kost och logi i dubbelrum: 5 595 kr
  • Kost, ej logi: 3 815 kr

• Anmälan görs på länken nedan.
  • Var noga med att fylla i alla uppgifter som efterfrågas
  • När du anmält dig kommer du att få ett svarsmejl med meddelande om du fått plats på kursen och det boende du valt.
  • Om kursen är fulltecknad tilldelas du en reservplats.
  • Du säkrar din plats på kursen genom att betala anmälningsavgiften på 500 kr. Betallänk kommer på mejl. Anmälningsavgiften dras av från resterande kurskostnad som faktureras efter sista anmälningsdatum.
  • Anmälan är bindande.

Avbokningsregler

• Anmälningsavgiften återfås ej vid avbokning.
  • Sista avbokningsdag är 25  juni 2024. Vid avbokning senare än detta datum utgår ingen återbetalning.
  • Inträffar förhinder såsom allvarlig sjukdom/olycka återbetalas hela ­kostnaden om giltigt läkarintyg erhålles.
  • Om kursen blir inställd återbetalas hela kostnaden.

Tipsa dina vänner om kursen: