Välkommen att boka din övernattning på STF Sigtuna Vandrarhem

Boka rum

SIGTUNA STF VANDRARHEM

Upptäck vackra Sigtuna – bo på Sigtuna vandrarhem

Sigtuna folkhögskola har även ett STF vandrarhem – ett billigt, enkelt och mysigt vandrarhem med närhet till både natur och stad. Vare sig du är ute efter en övernattning här i Sigtuna eller en mindre semester med familjen så har vi något som passar dig.

Mysiga och prisvärda rum

På vandrarhemmet erbjuder vi såväl enkelrum som dubbel- och trippelrum, alla  utrustade med dusch och toalett och gratis Wi-fi. Självhushållningsköket är välutrustat med gott om plats att umgås och det finns även en lekhörna för barnen med utsikt över vattnet. Under högsäsong finns det också god frukost att köpa för den som önskar.

Sängar i dubbelrum på Sigtuna Vandrarhem
Bänk utanför Sigtuna vandrarhem med utsikt över vattnet

Miljö runt Sigtuna Vandrarhem

Vandrarhemmet ligger naturnära, precis intill vattnet. I närheten finns härliga bad- och fiskevatten, vackra naturreservat och utsikt över Mälaren. Sigtuna ligger nära Arlanda och Stockholm och det går fint att ta sig hela vägen till vandrarhemmet med lokaltrafiken. Till Sigtuna centrum är det 20 minuters promenad längs stranden.

Med närhet till både huvudstaden och universitetsstaden Uppsala finns alla möjligheter att utforska både välkända sevärdheter och upptäcka smultronställen i de närliggande städerna.

Aktiviteter och sevärdheter i närheten

Hos oss finns allt inom räckhåll. Båtturer till Stockholm och Skokloster, kyrkoruiner med berättelser från en svunnen tid och ett pittoreskt centrum med inbjudande caféer och restauranger. För den historieintresserade finns mycket att upptäcka: runstenar, kyrkor, slott och Sveriges minsta rådhus. Badplatsen ligger bara 500 meter bort från vandrarhemmet och vi hyr ut kanoter och cyklar.

Välkommen att uppleva allt vad Sigtuna har att erbjuda!

Sigtuna Vandrarhem, en byggnad i gult med rött tak