Gospelkördag

15 april 2023

Gospelkördag

Ta chansen att få sjunga!

Är du nyfiken på gospel eller vill sjunga i kör men inte har möjlighet att öva varje vecka? Eller kan du helt enkelt inte få nog av att sjunga. Ta chansen och anmäl dig till en gospelkördag på Sigtuna folkhögskola 15 april 2023.

En dag som riktar sig till både vana och ovana sångare. Inga förkunskaper krävs. Vi sjunger tillsammans hela lördagen och avslutar med en liten konsert i vårt kapell Ingegerd på lördag kväll. Vi kommer att sjunga i det stämningsfulla kapellet på folkhögskolan. Alla måltider serveras i vår trivsamma matsal.

Vi välkomnar alla oavsett tidigare erfarenhet!

Kursledare

Catarina Lindskog

Catarina Lindskog är sångerska, körledare, föreläsare och skolledare. Utbildad vid bl a Musikhögskolan i Göteborg, Uppsala universitet samt Stockholms universitet. Frilansar som sångerska, körledare och föreläsare. Är rektor på Sigtuna folkhögskola.

Michael Bäck

Michael Bäck är pianist, kapellmästare och pianolärare. Utbildad vid Framnäs Folkhögskola, Musikhögskolan i Stockholm samt Musikhögskolan Ingesund. Har spelat med och varit kapellmästare åt artister som Christer Sjögren, Anna Bergendahl, Molly Sandén, Martin Stenmarck, LaGaylia Frazier, Lasse Holm m.fl.

Har med sitt egna kompband ”Michael Bäck Band” och partybandet ”Hitmaskinen” levererat underhållning till event som Avslutningsfesten EM Göteborg 2006, Swedish Open, Julgalan, Miljögalan Borås, Bilsportgalan m.m. samt en rad olika stödgalor till förmån för hemlösa, barnhem i Lettland, barncancerfonden, Stiftelsen min stora dag, ankarstiftelsen m.fl. Varit med i TV-program som Bingolotto, Sommarkrysset m.m.

Kurstider och anmälan

15 april 2023

• Kursen börjar kl 10:00 med fika.
  • Kursen avslutas med en konseret kl 18:00.
  • Alla måltider, fika, lunch och lättare middag ingår i kostnaden och dukas upp i vår fina matsal.
  • Minsta antal deltagare är 12 personer för att kursen ska ges. Om färre deltagare är anmälda vid sista anmälningsdag kan kursen komma att ställas in.

Sista ansökningsdag:  31 mars 2023

Kostnader

• Kost: 350 kr

• Anmälan görs på länken nedan
  • Var noga med att fylla i alla uppgifter som efterfrågas
  • När du gjort din anmälan får du ett antagningsbesked med betalningsinformation.
  • Om kursen är fulltecknad tilldelas du en reservplats.
  • Du har en bekräftad plats på kursen när betalningen är gjord.

Avbokningsregler

• Anmälan är bindande.
  • Sista avbokningsdag är 14 dagar innan kursstart, vid avbokning senare än detta datum utgår ingen återbetalning.
  • Vid avbokning innan sista avbokningsdag återbetalas 90%.
  • Inträffar förhinder såsom sjukdom/olycka återbetalas hela ­kostnaden om giltigt läkarintyg erhålles.

Tipsa dina vänner om kursen: